Zeler poznáme vo dvoch verziách, teda tradičnú hľuzu a stopkový zeler. Prvý druh má výraznejšiu korenistú vôňu aj chuť. Výbornou a užitočnou častou je tiež zelerová vňať, ktorá dodá príjemnú chuť každej polievke. Druhý sa hodí do studených šalátov, rôznych miešaných nápojov, alebo polievok, kde však nechceme príliš prenikavú chuť tejto zeleniny, pretože je omnoho jemnejší. Túto super zeleninu by ste však mali začať používať častejšie. Jeho zdravotné účinky sú priam zázračné.

celer

Zeler je výbornou potravinou keď chcete schudnúť. Neobsahuje takmer žiadne kalórie, takže si ho môžete dopriať koľko len chcete. Je úplne jedno aký druh diéty držíte, táto zelenina vám nemá ako uškodiť. Je vhodným jedlom tiež vtedy, keď obľubujete niečo zajedať neskoro večer.

Vysoký obsah vlákniny je dobrý pre všetkých ľudí, ktorí sa aktívne venujú športu, alebo majú počas dňa veľa pohybovej aktivity. Vláknina totiž dodáva energiu. Okrem toho má tiež priaznivý vplyv na trávenie, zabraňuje vstrebávaniu toxických látok a chráni črevá pred vznikom nádorových ochorení.

Látky obsiahnuté v tejto zelenine výrazne vplývajú na vysoký krvný tlak. Ak s ním máte teda problém, mali by ste zeler konzumovať denne, ideálne v surovom stave. Ak si neviete predstaviť, ako by ste ho zakomponovali do svojho jedálnička, pokojne si ráno a večer zahryznite čistú a surovú zeleninu, vyslovene ako liek. Okrem tlaku znižuje aj cholesterol, a to ozaj výrazne. Výsledky pacientov, ktorí ho dlhšiu dobu konzumovali pravidelne ukázali, že im cholesterol klesol v priemere až o trinásť percent.

zelenina

Aj keď tomu jeho chuť nenapovedá, zeler obsahuje niekoľkonásobne vyššie množstvo vitamínu C ako citrón. Ten je asi najdôležitejším vitamínom vôbec. Zeler má teda výrazný vplyv na našu imunitu. Už jedna stopka zeleru denne dokáže vydezinfikovať naše telo z vnútra. Zabíja baktérie a vírusy hlavne v tráviacom trakte a slizniciach.