1. Keď sa prvýkrát zobudíte, nepozerajte sa hneď na svoj telefón.
E-mail je známym spúšťačom stresu. A prečítanie len troch negatívnych správ ráno zvyšuje šance, že budete mať "nešťastný" deň o 27 percent, podľa výskumu z americkej univerzity. Ušetrite to všetko tým, že sa nepozriete do mobilu, kým sa nedostanete do kancelárie a nezapnete svoj pracovný počítač. Nebude to jednoduché, ale stojí za to, pretože kortizol, stresový hormón, prirodzene vrcholí v ranných hodinách. Takže začnete váš deň bez stresu.

kafe

2. Namiesto toho napíšte svoje myšlienky na papier.
Namiesto toho, aby ste boli na mobile, venujte chvíľku tomu, aby ste si si zapísali svoje ciele na tento deň. Výskum naznačuje, že naša vôľa je najsilnejšia v piatok, čo je skvelý čas na naplánovanie vašich cieľov. Štúdie ukazujú, že nenaplnené ciele môžu spôsobiť zmätok vo vašom živote. Takto si budete istí, že na nič nezabudnete. Nezabúdajte, aby ste si nekládli príliš ťažké ciele, to môže tiež spôsobiť stres.

3. A potom sa naraňajkujte.
Aj keď nemusíte mať čas na to, aby ste si vyrobili dokonalé raňajky, prinajmenšom zjedzte niečo výživné každé ráno. Prvé jedlo dňa je tiež dôležité pre udržanie hladiny cukru v krvi a energetickej hladiny.

4. Zvážte jedenie doplnkov.
Okrem bežných multivitamínov sa v posledných rokoch objavila nová generácia doplnkov. Napríklad, existuje doplnok, ktorý zvyšuje hladiny NAD +, čo je koenzým v každej bunke v našom tele. Potrebujeme NAD +, aby naše telo vytvorilo energiu, udržalo zdravú DNA, regulovalo metabolické procesy. Výskumy však ukazujú, že strácame NAD +, tým, že starneme, takže je dôležité to prijímať. Rovnako ako u všetkých doplnkov, vždy sa obráťte na svojho lekára, ktorý môže na základe vašich špecifických potrieb urobiť najlepšie odporúčania.

jogurt

5. Opakujte si pozitívne veci.
Opakovanie pozitívneho slova alebo frázy viac ako minútu vás môže zmierniť a zmeniť vaše zmýšľanie. Iný výskum ukazuje, že opakovanie mantry pomaly a zámerne (viac ako šesťkrát za minútu) môže tiež stabilizovať rytmus vášho srdca. Vyskúšajte toto: Každý deň, ak sa začnete cítiť zbytočne alebo zahltení prácou, chvíľu si potichu opakujte slovo „pokoj“ v hlave. Hneď sa budete cítiť lepšie.