Európska únia vo štvrtok otvorila  cestu k konkurenčným technológiám pre automobily ktoré sú spojené s internetom, pričom odmietli Európsku komisiu, preto aby sa usilovali o štandard na báze wifi podporeným Volkswagenom.
Výsledok, predstavuje výhru pre BMW a Qualcomm, ktoré podporujú konkurenčný 5G telekomunikačný systém.

veletrh.jpg

Nemecko, Francúzsko a Taliansko so silným automobilovým priemyslom patrili medzi 21 krajín, ktoré hlasovali proti návrhu EC na Bruselskom stretnutí zástupcov.
V apríli to bolo v rozpore s zákonodarcami, ktorí schválili plán internetu nad 5G technológiou. Automobilový a technologický priemysel bol rozdelený na to, aby sme vedeli ktorá funkcia funguje lepšie a bezpečnejšie. 
Eu komisia, chce stanoviť štandardy pre trh, ktorý by mohol generovať miliardy eur v tržbách pre výrobcov áut a telekomunikačných operátorov a výrobcov zariadení, uviedla, že wifi je teraz k dispozícii, na rozdiel od 5G a pomohlo by bezpečnosti na cestách.
„Budeme preto pokračovať v spolupráci s členskými štátmi pri riešení ich obáv a hľadaní vhodného postupu vpred“, povedal komisár pre dopravu Violeta Bulca vo vyhlásení vo štvrtok po hlasovaní.

bmw salon.jpg

Medzi ďalších priaznivcov wifi funkcie, ktorá primárne spája vozidlá s inými vozidlami, patria spoločnosti Renault, Toyota, NXP, Autotalks a Kapsch TrafficCom.
Medzi piatimi generačnými štandardami, ktoré sa budú pripájať k vozidlám a zariadeniam v okolitom prostredí, patria zatiaľ spoločnosti Daimler, Ford, PSA Group, Deutsche Telekom, Ericsson, Huawei, Intel a Samsung.
Podporovatelia novej funkcie hovoria, že má širšiu škálu aplikácií v oblastiach ako zábava, dopravné dáta a navigácia.
Hlasovanie privítala telekomunikačná lobistická skupina ETNO, ktorej členovia investovali miliardy do 5G.
„Mobilné riešenia sú späť v obraze bezpečnosti na cestách“.