Iphone, iPod, Mac, iOS, ale aj Apple II,… a ešte viaceré iné revolučné technologické pojmy nám priniesla firma Apple a jej zakladateľ Steve Jobs. Ako som spomenul, každý z týchto pojmov sa stal revolučným a to predovšetkým na základe svojej originality, nápaditosti a faktom, že dotyčné produkty dokázali k ľuďom prejaviť emócie. Možno si pomyslíte, že koniec predošlej vety je nonsens, predsa stroje nemajú dušu ani city, ale v prípade produktov od Stevea Jobsa platí určitá výnimka, nakoľko dušu a city vložili do produktov samotný tvorca a následne ich výrobcovia a to v zmysle, aby sa tieto stroje stali pre ľudí kamarátmi, aby dokázali vyhovieť ich prianiam.

jobs

Nielen prianiam z toho základného hľadiska, ale aj tým detailným, akým je napríklad automatické uvítanie, sympatické ovládanie a manipulácia, dizajn,… každý detail musí v duši človeka vzbudiť záujem a príjemný pocit. To bol asi hlavný koncept výroby pod vedením Stevea Jobsa, boli to „detaily“ ktorým jeho vtedajší konkurenti neprikladali väčší význam .
Práve tento štýl zmýšľania sa stal revolučným pre Apple, Jobsa, ale predovšetkým potešil zákazníkov a bežných ľudí, ktorí si každý z týchto produktov obľúbili a boli ochotní minúť nemalé peniaze, pretože tie boli v takomto prípade predsalen druhoradým faktorom.

loga

A o tom to celé je, na tomto princípe by mal byť trh postavený dodnes. Daný tovar predsa nekúpite preto, že Vám niekto diktuje „kúp túto vec za toľko a za toľko lebo ti to prikazujem“, v takom prípade by nezaujal nikoho. Tovar kupujeme predovšetkým z princípu, že nás zaujme, nadchne a túžime ho minimálne vyskúšať, chceme, aby sa stal našim spoločníkom, je v tom kus duševnej a kreatívnej stránky. Kto by vyhodil peniaze za kus materiálu bez duše, len preto, že by bol na trhu? Ku kúpe nás predsa musí inšpirovať nie jedna, ale hneď niekoľko skvelých charakteristických a špecifických vlastností, z akých túžime spraviť súčasť svojho denného života.